Bine ati venit !

FAQ – intrebari frecvente

 

Produse

 

Care e diferenta fata de produsele din piata?

In general, produsele din piata, de la tarani mai mult sau mai putin adevarati, sunt crescute pentru a fi vandute. Se pot folosi diverse tipuri de ingrasaminte de proasta calitate, solutii pentru coacere etc. Este foarte greu sa traiesti din agricultura, vanzand la piata, daca nu pui nimic. In plus, producatorii agricoli au nevoie doar de un certificat de producator, fara a trebui sa indeplineasca standarde de calitate, mod de productie etc.

 

De ce nu sunt spalate/curatate?

Scopul nostru este de a va oferi alimente de o calitate intrinseca cat mai buna, punand mai putin pret pe aspect si marketing. Am evitat astfel spalarea mecanica a produselor noastre, deoarece le poate deteriora, reducand termenul de valabilitate, continutul nutritiv si aroma. Ideal este ca spalarea legumelor si fructelor sa se realizeze cat mai aproape de momentul in care le consumati.

 

Mod de productie

 

Ce inseamna BIO in conversie?

Conversia este o perioada de timp, intre 1 si 5 ani, in care un producator agricol este luat in evidenta de un Certificator BIO şi monitorizat, până la obţinerea certificatului de producător BIO. Aceasta perioada impune o productie in conditii BIO: seminte BIO, nu chimizam solul, nu folosim insecticide, pesticide, ierbicide, si suntem inspectati de catre certificator cel puţin de 2 ori pe an pentru a lua mostre de sol, de apa si de produse, pentru a verifica originea semintelor si a rasadurilor.

 

Le stropiti?

Nu.

Producem fara sa folosim insecticide, pesticide, ierbicide sau ingrasaminte chimice.

Cultivam legumele ca pentru noi si familiile noastre.

 

Ce fel de seminte folositi?

Suntem foarte atenti cu semintele pe care le folosim si cu sursele de provenienta.

Semintele noastre sunt „heirloom”, care s-ar traduce ca autentice sau traditionale. Sunt soiuri polenizate liber, vechi de peste 60 sau chiar 100 ani. Practic legumele care se cultivau inainte ca productia agricola sa fie intens industrializata si orientata spre productivitate si profit. Noi contam pe gust, calitate si aport nutritional.


Ce este sezonalitatea?

Mai tineti minte vremurile cand singurele legume accesibile iarna erau muraturile? Nu tintim sa ne intoarcem acolo, insa legumele cresc in mod natural in anumite conditii, care in climele temperate sunt in general prezente primavara, vara si o parte din toamna. Organismul uman este obisnuit de mii de ani sa consume sezonier si sa se adapteze la schimbarile ciclice ale naturii.

 

De ce soiuri diferite pe parcursul anului?

Folosim mai multe soiuri din aceeasi familie pentru o serie de motive, printre care diversitatea, minimizarea riscurilor, tinand cont de ritmul si perioada de crestere si recoltare a fiecarui soi, preferintele lor legate de temperatura, umiditate etc.

 

Cand sunt recoltate?

Le recoltam in ziua dinaintea livrarii, pentru a va aduce mereu produse proaspete.

De aceea, va rugam sa faceti comanda cu cel putin 2 zile inainte de ziua la care doriti livrarea.

 

Comanda

 

Cum comand?

Primul pas este sa va creati un cont pe site, pentru a ne furniza datele dvs. pentru comanda si livrare. Apoi va selectati produsele din lista.

Alegeti daca doriti livrare la domiciliu - gratuit pentru comenzi peste 100 lei, sau in centre de livrare - gratuit. Lista centrelor de livrare o gasiti in bara de meniu, la Livrare.

Dupa incheierea comenzii, veti primi un email de confirmare la adresa furnizata.


Cand trebuie sa comand?

Facem livrare in zilele de marti si sambata, iar cu o zi inainte recoltam comenzile dvs.

Pentru marti, comandati pana duminica seara.

Pentru sambata, comandati pana joi seara.

 

Ce este „Cosul fermierului”?

„Cosul fermierului” este o selectie echilibrata a produselor pe care le avem intr-o saptamana, in functie de sezon si perioada optima de recoltare. Cautam sa oferim atat legume care constituie baza multor feluri de mancare gatita, cat si salate si plante aromatice.

Avem 3 tipuri de cosuri, le gasiti la Legume - Cosuri.

Vom actualiza continutul „Cosului fermierului” pe site in fiecare saptamana, astfel incat sa puteti verifica daca doriti acelasi tip de cos sau altul, sau daca adaugati si alte produse.

 

Pot alege eu continutul pentru „Cosul fermierului”?

Cosul are un continut prestabilit din mai multe motive. Putem obtine produsele dvs. cat mai repede, oferindu-va legume proaspete. Ne putem mentine preturile, astfel tot mai multe persoane isi pot permite legume organice. Putem minimiza deseurile si pierderile, ceea ce ne ajuta sa ne dezvoltam.

Puteti alege un anumit tip de Cos, la care sa adaugati apoi si alte produse.

 

Trebuie sa comand in fiecare saptamana?

Numai daca doriti.

Altfel, puteti alege un abonament „Cosul fermierului” de o dimensiune potrivita dvs., urmand sa primiti o selectie echilibrata de produse in fiecare saptamana. Multi clienti considera potrivit sa alterneze comandarea unui cos mai mare intr-o saptamana cu unul mai mic in urmatoarea. Oricand puteti adauga o comanda suplimentara la cosul nostru standard.

Daca vi se potriveste un anumit tip de cos si doriti sa il primiti in fiecare saptamana fara a relua comenzile, dati-ne un email la cosul@cosuldelegume.ro.

 

Livrare

 

Cat este taxa de livrare?

Livrarea este gratuita pentru toate comenzile realizate in cadrul centrelor de livrare sau a caror valoarea depaseste 100 lei.

Pentru comenzi individuale cu valoarea sub 100 RON, taxa de livrarea este de 10 lei.

 

Centrele de livrare

Daca alegeti sa ridicati comanda dintr-un centru de livrare, veti avea livrare gratuita, indiferent de suma.

In plus, ne ajutati sa livram mai rapid si mai usor, pentru ca produsele sa ajunga cat mai proaspete la dvs.

Lista centrelor de livrare o gasiti in meniu, la Livrare.

 

Plata

 

Cum se face plata?

Plata se face ramburs, la livrare sau online cu cardul.

 

Probleme

 

Ne bucuram sa ne spuneti cand ceva este in regula, astfel incat sa putem rezolva!

 

Ce sa fac in cazul in care „cosul” meu nu a sosit?

Se intampla foarte rar sa nu realizam o livrare, dar daca acest lucru s-a intamplat, va rugam sa ne trimiteti un email la cosul@cosuldelegume.ro si veti primi livrarea gratuit din partea noastra.

 

Cred ca lipseste ceva din comanda mea ...

Ocazional putem face mici schimbari in continutul cosului dvs. din cauza situatiei produselor, anuntand acest lucru pe site si email. Va rugam sa verificati daca am substituit un produs cu altceva, iar daca lipseste ceva, va rugam sa ne trimiteti un email la cosul@cosuldelegume.ro si vom adauga gratuit acel produs la urmatoarea livrare.

 

Ce ar trebui sa fac daca exista o problema cu unul dintre produse?

Noi muncim din greu pentru a va aduce produse proaspete, de cea mai buna calitate. In recoltarea si livrarea legumelor si fructelor proaspete crescute in conditii naturale, uneori pot aparea probleme. Noi incercam sa le observam din timp si sa nu vindem un produs sub standard sau fara termen de valabilitate suficient. Daca ati avut o problema, va rugam sa ne comunicati la cosul@cosuldelegume.ro pentru a gasi impreuna o modalitate de a solutiona si a ne asigura ca nu se va mai intampla.